Portfolio

WERK

Any Image
B2B aanpak opzetten

De opdrachtgever

Inspirerende beelden selecteren, printen en inlijsten. Dat is in het kort wat Any Image doet. Any Image werkt voor resellers die via website en sales channels verkopen aan consumenten in heel Europa. Daarnaast levert het heel gericht via reclamebureaus, architecten, projectinrichters beelden aan diens klanten. Any Image’s rol is veelzijdig. Het levert inspiratie en inzicht in trends op het gebied van art & wall decor, verzorgt beeldselecties en –advies en neemt het volledige productie- en logistieke proces voor haar rekening.

Ons werk

FaberCommunicatie kwam bij Any Image binnen met een geruchte taak: naast een b2c ook een b2b aanpak opzetten, gericht op resellers als reclamebureaus, architecten en project inrichters. Maar zoals dat gaat bij een snelgroeiende start-up bleek er ook in andere delen van het bedrijf behoefte te zijn aan ondersteuning. FaberCommunicatie helpt Any Image bij de implementatie van strategische projecten om zo de onderneming klaar te maken voor de volgende fase van haar bestaan. Ondertussen pakken we ook de communicatie-uitingen aan.
Zie een voorbeeld van ons werk

NOC*NSF
content en online magazine

De opdrachtgever

Ooit uitgescholden tijdens het voetbal of hockey? Of zelf in een boze bui iets naar de scheidsrechter geroepen? Velen wel. Omgangsvormen verruwen, ook op het sportveld. In opdracht van het ministerie van VWS is het programma Naar een Veiliger Sportklimaat in het leven geroepen om het tij te keren. Regie van dat programma ligt in handen van NOC*NSF, de KNVB en de KNHB.

Ons werk

In opdracht van Naar een Veiliger Sportklimaat stelden we een communicatiestrategie op. Dat was met name gericht het bespreekbaar maken van de problematiek onder sportbonden en sportverenigingen en het delen van kennis en goede cases. Gedurende het programma verzorgden we content en zorgden we voor de juiste content. Aan het einde van de opdracht - na vijf jaar - stelden we een online en print magazine samen waarin alle thematiek samenkwam en resultaten en uitdagingen werden belicht.
Zie een voorbeeld van ons werk

Stichting Life Goals
communicatiestrategie en -uitvoering

De opdrachtgever

Stichting Life Goals helpt de aller kwetsbaarste mensen in onze samenleving om via sport weer mee te doen. Het richt zich op mensen die om welke reden dan ook zijn vastgelopen in het leven. Dak- en thuislozen, vluchtelingen, verslaafden, zwerfjongeren, tienermoeders of ex-gedetineerden. Ze hebben met elkaar gemeen dat ze kwetsbaar zijn, maar wel meer grip op hun leven willen krijgen.

Ons werk

Om meer impact te maken heeft Life Goals een nieuwe strategie geformuleerd. De strategie is er op gericht lokale Life Goals stichtingen in het leven te roepen. Die stichtingen zijn vitale coalities bestaande uit een sportvereniging, de gemeente en een zorginstelling. Life Goals verandert dus van een centraal gestuurde organisatie naar een organisatie waar lokale stichtingen het verschil gaan maken. Daar hoort een geheel nieuwe communicatiestrategie bij. FaberCommunicatie stelt die strategie op, voert die uit en draagt bij aan de implementatie van de nieuwe strategie.
Zie een voorbeeld van ons werk

vidaXL
vergroten naamsbekendheid

De opdrachtgever

vidaXL is een online warenhuis dat in de afgelopen 10 jaar stilletjes is uitgegroeid tot een internationale speler actief in 30 landen. Met de bouw van een distributiecentrum van ruim 100.000m2 in Venlo en het openstellen van de platforms voor andere retailers bereikt vidaXL een nieuwe mijlpaal.

Ons werk

vidaXL wil graag meer naamsbekendheid om de traffic naar de sites te verhogen en potentiële werknemers bekend te maken met de mogelijkheden bij de online retailer. Wij zorgden ervoor dat vidaXL tegelijkertijd een vliegende start en een zachte landing maakte. O ja, de publicaties zorgden ervoor dat de traffic naar de Nederlandse site met 40% steeg. Beduidend meer dan de televisiespotjes van de klant…
Zie een voorbeeld van ons werk

Start People
interne communicatie en PR

De opdrachtgever

Start People is een van de grootste arbeidsbemiddelaars van Nederland. Het is een van de zogeheten star brands van USG People. Onder het star brand Start People vallen verschillende labels en namen. 

Ons werk

Aangezien we al jaren werken voor USG People en Start People weten we wat er speelt op de markt voor arbeidsbemiddeling. En bij de klant zelf natuurlijk. Dat betekent dat we bij Start People voor en achter de schermen werken. FaberCommunicatie maakt plannen en teksten voor interne communicatie, stelt papers op, verzorgt de PR en nog veel meer voor Start People.
Zie een voorbeeld van ons werk

MMIT
genereren media-aandacht

De opdrachtgever

MMIT is een Nederlandse specialist op het gebied van Saas Lead Management, CRM Infrastructuur en Business Intelligence. Gevestigd in Amsterdam opereert het bedrijf overal ter wereld op het snijvlak van IT en marketing. Zo weet het bedrijf marketinginspanningen van klanten om te zetten in harde verkoopresultaten.

Ons werk

MMIT benaderde ons met de vraag te helpen de naamsbekendheid te vergroten en zo nieuwe klanten aan te spreken. We stelden een communicatieplan op, verzorgden een mediatraining voor de CEO en namen een uitgebreide kijk in de keuken voor goede verhalen. De aanpak heeft geresulteerd in artikelen in onder andere Het Financieele Dagblad, De Volkskrant, Adformatie en tal van andere publicaties. 
Zie een voorbeeld van ons werk

Sickofsmoking
copy voor site, input campagnes

De opdrachtgever

Sickofsmoking is een stichting die een einde wil maken aan de praktijken van de sigarettenindustrie. Die maakt mensen bewust verslaafd om zo veel mogelijk sigaretten te verkopen. De duizenden mensen die jaarlijks sterven (alleen al in Nederland) nemen ze op de koop toe. 

Ons werk

FaberCommunicatie benaderde Sickofsmoking met de vraag of we kunnen bijdragen aan de strijd. Dat doen we door ideeën te leveren voor campagnes en copy te schrijven voor de site. Werd Sickofsmoking aanvankelijk gebagatelliseerd door Philip Morris en de andere fabrikanten, inmiddels denken ze daar wel anders over. Al sturen we geen facturen, Sickofsmoking is een volwaardige klant.
Zie sickofsmoking.nl

Mijndomein
Media-aandacht

De opdrachtgever

Mijndomein is het op het eerste gezicht een wat vreemd bedrijf dat actief is op vele terreinen: webhosting, private lease en obligatie-uitgiftes. Het zit zo: ondernemer Henri de Jong begon ooit met webhosting, zette die markt op z’n kop en wilde adverteren. “Voor dat geld heb ik een auto op de weg”, riep hij toen hij de prijs van een rondje abri’s hoorde. Zo geschiedde. Het eerste private lease bedrijf van Nederland was een feit. De auto’s worden gefinancierd door zelf obligaties uit te geven. Zo denderen Mijndomein en de Jong door…

Ons werk

Of we konden helpen een slinger aan de uitgifte van een nieuwe tranche obligaties te geven? Er waren nieuwe beleggers nodig. Dat lukte. Na publicaties in onder andere Het Financieele Dagblad was de uitgifte binnen 24 uur uitverkocht. In datzelfde FD verscheen een paar weken laten een interview met directeur/eigenaar Henri de Jong waarin hij zijn onorthodoxe aanpak uitlegde. 
Zie een voorbeeld van ons werk
Share by: