Over

FaberCommunicatie.
Nieuwsgierig en ervaren.


Welkom op FaberCommunicatie, het bureau van Hans Faber, communicatieprofessional met jarenlange en internationale ervaring, een breed (media)netwerk en een vlotte pen. Nieuwsgierig, in staat snel de wereld van de klant en de doelgroepen te leren kennen.

Wie is Hans Faber?


Gevestigd in Amsterdam, werk ik op interim en projectbasis voor diverse opdrachtgevers. In meer dan 25 jaar heb ik ervaring opgedaan als journalist voor onder andere Het Financieele Dagblad en De Volkskrant, als woordvoerder voor onder andere Nike. En als strategisch communicatieadviseur en crisismanager voor bedrijven, non-profitorganisaties en semi-overheidsorganisaties. En tenslotte als copywriter – schrijven zit in het bloed.

Voorafgaande aan FaberCommunicatie was ik mede-eigenaar van PR en communicatiebureau 7N60 Communicatie, dat werkte voor opdrachtgevers als Facebook Benelux, Zalando, NOC*NSF, USG People en Patagonia.

Op het snijvlak van communicatie en strategie ben ik op mijn best. In de afgelopen jaren heb ik verschillende organisaties geholpen met het aanscherpen en implementeren van strategische vraagstukken waarbij communicatie een belangrijke rol speelt. Met een systematische aanpak ga ik resultaatgericht problemen te lijf.

Daarnaast heb ik ruime ervaring op het gebied van crisismanagement en issue management. In moeilijke omstandigheden heb ik bewezen mijn hoofd koel te kunnen houden.
Veel opdrachten voer ik zelfstandig uit, als meewerkend voorman ben ik niet te beroerd zelf de handen uit de mouwen te steken. Voor andere opdrachten werk ik samen met verschillende vaste partners. Tot het netwerk behoren vormgevers, event managers, specialisten op het gebied van video en foto, het bouwen van websites en bijvoorbeeld social media.
Share by: